دانلود پایان نامه روش تحقیق و پروپوزال
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

ترجمه مقاله کنترل هورمونی

دسته بندی : مقالات ترجمه شده 1

تعداد صفحات : 12 صفحه

عنوان اصلی: Hormonal Controls

عنوان فارسی: کنترل هورمونی

قسمتی از ترجمه فارسی:

علامت دهی اتوکرین: انتقال با واسطه ی گیرنده ی اطلاعات به یک سلول توسط پیغام رسان شیمیایی تولید شده و ترشح شده توسط همان سلول

کپی کردن: یک واکنش رفتاری که هدف آن کاهش اثر محرک بد روی همواستاز فیزیولوژیکی

علامت دهی اندوکورین: انتقال با واسطه ی گیرنده ی اطلاعات به سلول ها توسط پیغام رسان شیمیایی (هورمون) تولید شده و ترشح شده توسط سلول های دور و انتقال یافته توسط جریان خون.

پروتئین شوک گرمایی: پروتئینی که با دیگر پروتئین ها فعل و انفعال دارد، مسیر چین خوردگی مولد را ترویج داده و در نهایت پروتئین های سلولی و غشاها را تثبیت می کند.

همواستازی: تعادل یا تثبیت محیط داخلی ارگانیسم ها در یک محیط خارجی درحال تغییر، محافظت شده توسط بسیاری از مکانیسم های تعدیل فیزیولوژیکی.

هورمون: مولکولهای سیگنال ترشح شده توسط یک سلول که هر کدام سلول های مبدا را شبیه سازی می کند (اتوکرین)، بصورتی که سلول ها (پاراکرین) یا رفت و آمد توسط جریان خون به سلول های دور (اندوکرین).

متالوتیونین: یک پروتئین کوچک از یک گروه پروتئین های غنی از سیستئین با توانایی پیوند با فلزات سنگین

نئوروهورمون: هورمون تولید شده توسط مغز که روی فعالیت عصبی یا عملکرد اثر دارد.

علامت دهی پاراکرین: انتقال با واسطه ی گیرنده ی اطلاعات توسط یک پیغام رسان شیمیایی تولید شده توسط یک سلول به سلول های مجاور

تنش: حالتی که واکنش های سازگار تولید شده توسط یک حیوان را بیش از محدوده ی نرمال یا عملکرد نرمال توسعه می دهد و منجر به چالشی می شود که سعی دارد تعادل فیزیولوژیکی را مجددا سازماندهی کند.

تنش زا: هر عاملی که یک موقعیت تنش ایجاد می کند و شامل یک واکنش هماهنگ است که با اصلاح گذرای تنظیم فیزیولوژیکی درگیر است.

اوروفیزیز: ارگان ذخیره ی با پایان اکسون گروهی از سلول های نئورواندوکرین در پایان دیستال نخاع ماهی ها که هورمون اوروتنسین 1 و 2 را ترشح می کند.

ترجمه مقاله کنترل هورمونی
خرید و دانلود | 21,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط