دانلود پایان نامه روش تحقیق و پروپوزال
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

آشنایی با پیش از تاریخ ایران

دسته بندی : متفرقه 2

تعداد صفحات : 488 صفحه

آشنایی با پیش از تاریخ ایران

پیش از تاریخ ایران

باستان شناسی

باستان شناسی پیش از تاریخ ایران

منابع کنکور ارشد و دکترای باستان شناسی

ما برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکترای باستان شناسی این مطالب را در قالب کاملترین مرجع کنکور ارشد و دکتری باستان شناسی به همراه 315 سوال تست که به صورت استاندارد طراحی شده است و به همراه پاسخنامه در این گنجنه ارزشمند برای شما داوطلبان عزیز گنجانده شده است.

مقدمه

یکی از مشکلات دانشجویان رشته ی باستان­شناسی کمبود منابع علمی به زبان فارسی است، هرچند در برخی زمینه­ ها کتاب­هایی به زبان فارسی تألیف و یا ترجمه شده است. اما به­طور‌کلی کمبود منابع و متون فارسی در این رشته بسیار چشمگیر است. به همین خاطر نگارنده این سطور برآن شد که کتاب زیر را به رشته ی تحریر درآورد. کتاب حاضر از سیزده فصل تشکیل شده است:

فصل اول مربوط به آشنایی با قوانین باستان­شناسی؛ فصل دوم مربوط به انسان‌شناسی جسمانی؛ فصل سوم مربوط به مربوط به منطقه ­بندی پیش از تاریخ ایران از دیدگاه مطالعات باستان­شناسی؛ فصل چهارم مربوط به اصطلاحات و مفاهیم باستان‌شناسی، تقسیم­بندی ادوار پیش از تاریخ ایران براساس تکنولوژی و نظریه­ های عمده در ارتباط با انقلاب نوسنگی و زندگی کشاورزی و تغییرات اجتماعی در تبدیل روستای نوسنگی به شهر را مورد بحث قرار می­دهد.

فصل پنجم تا سیزدهم مربوط به معرفی محوطه­هایپیش از تاریخ ایران در جنوبِ غرب و شمال جنوبِ غرب ایران، کرمانشاه و غرب ایران، آذربایجان و شمال غرب ایران، شمال ایران، فلات مرکزی ایران، فرهنگ و تمدن شرق مازندران، سیستان، کرمان و مکران و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و جلگه ی فارس تا بخش‌هایی از جنوب و جنوبِ غرب تا ارتفاعات زاگرس می­پردازد.

ضرورت تدوین و تألیف کتاب حاضر بیشتر به دلیل تنوع منابع و دسترسی نسبتاً دشوار به منابع اصلی انجام گرفت. از آنجایی که منابع باستان­شناسی پیش از تاریخ ایران به دلیل گستره وسیع مطالعاتی و دامنه زمانی و جغرافیایی جهان باستان، از تنوع و پیچیدگی در آثار و متون (گزارشات باستان­شناسی و...) برخوردار است، دسترسی آسان و جامع دانشجویان به مواد فرهنگی و منابع گزارش بررسی­ها و کاوش­ها امری است تقریباًَ ناممکن. به‌همین‌خاطر نگارنده این سطور، بر آن شد، اندکی از دشواری مسئله کاسته و با گردآوری مطالب مهم و کلیدی در یک کتاب، به ارتقای سطح دانش و آگاهی بخشی عمومی به دانشجویان، محققان و علاقه­مندان باستان­شناسی پیش از تاریخی تلاش نماید. بدیهی است، از آنجاییکه، این کتاب تنها با هدف آموزش و بیان رده­بندی و منطقه­بندی پیش از تاریخ ایران و معرفی برخی از محوطه­های این مناطق به دانشجویان رشته باستان­شناسیدر مقطع کارشناسی تدوین یافته است.بی­شک این کتاب مقدمه­ای بر پیش از تاریخ ایران و معرفی محوطه­ های مهم و کلیدی ایران در پیش از تاریخ ایران است و تلاش داشته است تا با بیانی ساده و روان به توصیف منطقه­ بندی و رده ­بندی پیش از تاریخی ایران و معرفی برخی از محوطه­ها بپردازد.

و امّا سخن همیشگی: ادّعائی نیست که این کتاب بتواند پاسخگوی همه ی سوالات علاقه­ مندان باشد بلکه آرزومندم بتواند سؤال برانگیزد و شک ایجاد کند؛ چرا که سؤال و شک مقدمه ی یقین است. پیشاپیش تمام کاستی­های آن را می­پذیرم و ضمن پوزش از تمام علاقه­ مندان به پیش از تاریخ ایران، اساتید، دانشجویان عزیز، انتقادات و پیشنهادات دلسوزانه ی آنها را به دیده ی‌ منت پذیرا هستم.در خاتمه لازم می­دانم از زحمات و راهنمایی­های دوستان، دانشجویان و اساتید گران‌قدر که در دانشگاه­های مختلف، همیشه با ابراز لطفشان من را شرمسار خود کرده، تقدیر نموده و تشکر خود را نثارشان کنم. همچنین از زحمات بی‌وقفه تمام باستان‌شناسان نامی این مرز و بوم و تمام کسانی که مقدمات لازم برای ایجاد این کتاب را برای من تهیه نمودند، تشکر و قدردانی می‌نمایم، از درگاه پروردگار یکتا، سلامتی و طول عمر آنان را برای خدمت هرچه بیشتر به این سرزمین اهورائی را مسئلت دارم.

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول: آشنایی با قوانین باستان­شناسی

فصل دوم: انسان شناسی جسمانی

فصل سوم: منطقه بندی از دیدگاه مطالعات باستان شناسی

فصل چهارم: اصطلاحات و مفاهیم باستان شناسی

فصل پنجم: جنوب غرب و شمال جنوب غرب ایران

فصل ششم: کرمانشاه و غرب ایران

فصل هفتم: آذربایجان و شمال غرب ایران

فصل هشتم: شمال ایران

فصل نهم: فلات مرکزی ایران

فصل دهم: فرهنگ و تمدن شرق مازندران

فصل یازدهم: سیستان

فصل دوازدهم: کرمان و مکران و بخش های از سیستان و بلوچستان

فصل سیزدهم: فارس تا بخش های از جنوب و جنوب غرب تا ارتفاعات زاگرس

پاسخنامه

منابع

آشنایی با پیش از تاریخ ایران
خرید و دانلود | 63,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط